دپارتمان بازسازی قطعات نیروگاهی و صنعتی

هر توربین گازی با چرخه‌ی ورودی، فشرده‌سازی، انبساط و خروجی کار می‌کند. به عنوان یک اصل از اصول کار توربین‌های گازی، در هر نوع از توربین‌های گازی، کمپرسور ابتدا هوا را فشرده می‌کند.

سپس این هوا از طریق موتور احتراقی هدایت می‌شود و سوخت به طور مداوم سوزانده می‌شود. با توجه به کاربرد‌های توربین‌های گازی، این توربین‌ها امروزه یکی از محبوب‌ترین فناوری‌ها برای تولید برق هستند و در سال‌های اخیر، به طور قابل توجهی به تولید برق کمک کرده اند.

تولید تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته،  امکان استفاده بهتر از توربین‌های گازی را در بخش‌های مختلف از جمله تولید برق، هوافضا، حمل و نقل و … فراهم می‌کند و کارایی تمام این صنایع را بهبود می‌بخشد.

پوشش دهی به روش پاشش پلاسمای اتمسفری - Atmospheric Plasma Spray (APS)

پوشش‌دهی به روش پاشش پلاسمای اتمسفری (APS)

پلاسما به طور طبیعی در خورشید، ستاره‏ها، شفق طبی و صاعقه اتفاق می‏افتد. دمای به شدت بالای پلاسما آن را قادر می‏سازد که هر ماده‏ی شناخته شده در دنیا را ذوب و یا تبخیر کند. بنابراین ابداع روش اسپری پلاسما در سال 1960 لحظه‏ای مهم در تاریخ اسپری حرارتی بود. … ادامه مطلب

پوشش دهی

پوشش دهی به روش پاشش حرارتی پر سرعت سوخت – اکسیژن (HVOF)

فرایند پاشش حرارتي به مجموعه‌اي از فرايندهاي پوشش‌دهي اطلاق مي‌شود كه طي آن قطرات ريز مذاب يا نيمه مذاب با استفاده از ترکیب انرژی حرارتی و جنبشی به سطح قطعه پاشيده شده و سبب تشكيل يك پوشش سخت می‌شوند. این فرایند بسته به نوع سوخت مصرفی، گستردگی پوشش‌ها و مشخصات شیمیایی و فیزیکی پوشش به چند زیر شاخه تقسیم‌بندی می‌شود. … ادامه مطلب